Brezilya Nakışı

ORTANCALAR - HYDRANGEAS

Brazilian embroidery
                                                               



Ortancaları önce çizdim.

Aklımdaki yukarıdaki gibi basit ve sade, bir saksı dolusu ortanca vardı..

Küçük ve sade olmalıydı çünkü elimdeki çerçeve de basit ve sade bir ikea çerçeve idi..

Belsu nun nakış yünlerini kullandım.

Nakış yünleri sıcak, sevimli bir doku, sade bir görünüş kazandırıyor.. Tonlarını çok beğeniyorum. Çoğunluğu pastel ve uyumlu tonları birbirini takip ediyor.

Saksıyı sepet örgüsü gibi doldurdum. Saksı kenarları için; 2 farklı tonda nakış yününü sarmal bir kordon haline getirip kenarlara tutturdum. Saksının üst ağzını da sarma ile işledim.


Her bir ortancayı 5,6 çeşit farklı tonda pembe ve mor renkleri kullanarak fransız düğümleri ile doldurdum. Ama doğadaki gibi farklı renk geçişleri, efektler yaratmaya özen gösterdim.

Saksının üzerindeki kurdele için; ince beyaz bir kurdeleye mini çiçek desenleri işledim.

Saksının kenarlarından tutturdum..

Tüm işleme bitince yaprakları zincir işi ile işledim. Nakış yününü çift kat yaparsanız daha dolgun duracaklar..





Çerçevelemek gayet basit..


Diğer çerçeveyle birlikte güzel bir köşe oluştu.

Popüler yayınlar