Brezilya Nakışı



İLKBAHAR - SPRİNG




Kış fazla uzun sürdü. 
Bahar gelsin..
Tabi başrolde gene pembeler...
Önce bir çizim yaptım.
Buna benzer bir işlemeyi daha önce görmüş ve esinlenerek aşağıdaki çizimi yapmıştım.





Birebir çizime sadık kalamadım. İşlerken işlerken bir şeyleri değiştiriyorsun. Bazen renkleri, bazen desenleri, bazen modelleri...
Ama aşağı yukarı buna benzedi. 

Detaylar aşağıdaki resimlerde;

Tüm işlemeler, nakış yünü ile çalıştım. Kumaş da çuval görünümlü bir çeşit keten...






Bu yıl bir ağaç hastalığı hatta baykuş ve kuş işleme hastalığına kapıldım. Bunları çok görünce etkileniyor ve işlemek istiyorum.
Her projemde bir ağaç olsun istiyorum. Net de de öyle müthiş ağaç çalışmaları var ki...

Kiraz ağacı çiçekleri de aynen böyle oluyorlar. Pembesi daha az.. biraz çim, biraz çit...
Piknik sepetini unuttum...

Gelin buketlerine takılan cipso çiçekler, sarmaşık güller...
Ağacın çiçekleri lila ve pembe tonları fransız düğümü, çitler ise kahverengi..







Uzun papatyalar biraz rüzgarda salınmışlar..
Çarpı işi de şıklaştırdı çerçevelerini...
Kenar süsleri ince dallardan ve goncalardan, minik yeşil yapraklardan...Goncalar rokoko, yapraklar zincir işi, dallar ise sap işi... 
Papatyaların taç yaprakları rokoko, orta göbekleri fransız düğümü...

Yazılar ise çarpı işi, bazı noktalarında ise sap işi ve iğne ardı var..




Saksı sepet örgüsü, ortancalar ise fransız düğümü.. Yaprakların büyük kısmı zincir işi tekniği ile...

Bu nakış projesi şimdi çerçevelenmeyi bekliyor. 


                          






Popüler yayınlar