BAYRAM PASTASI

HOLIDAY CAKE

🎂🎂🎂







Pasta yapamıyorum. Bileğimdeki arızadan şeker hamurunu yoğurmak mümkün değil.
Ama pastayı nakışla yapabilirim.

Yenmese de olur, zaten kilo yapıyor ☺



Bu pastayı nasıl yaptığıma gelince.. 


Uzun süredir pinterest te pasta illüstrasyonları topluyorum. 




bu da illustrasyon panomun adresi..  pastalarla ilgili harika görseller topladım.
Sizler de seç, beğen, nakış yapabilirsiniz.

Bu kadar çok görsel tarayınca,  aşağı yukarı bir fikir oluştu.  3 katlı bir pasta çizimi yaptım.


Yapışkanlı tela üzerine çizip, şekli kenarlarından kestim..











Projeyi çalışmak için açık pembe bir kumaş seçtim.
Bu kumaşı sevdiğim bir dükkan olan Parıltı'dan aldım. Kadıköy Altıyol'daki.
Nakışseverler iyi bilir. Nispeten ucuz kumaşlar bulmak mümkün..
Ama en ucuz kumaş ve malzemeler Adapazarı ŞIK Düğmede. Uzaakkk..
Neyse bu ayrı bir konu...

Kumaşı çerçeve boyutunda kestim.



3 adet elipsi üst üste oturttum.






Yapışkanlı telayı  pastanın çizimine göre çizip,  yarım cm pay bıraktım ve beyaz kumaşı kestim. 
Pastanın kumaşını özellikle beyaz seçtim. Beyaz her zaman çok daha iyi kontrast yaratıyor.

Kenarlarda bıraktığım yarım cm lik pay ise  içe kıvırıp dikmek için..  

İnce dokulu bir kumaş seçerseniz, daha yumuşak ve rahat bir kıvırma olacak.  Benim kumaşım biraz sert kaldı ve zorladı.








Pastanın kumaşını gizli dikişle sabitledim..









En alta yıllar önce annemin verdiği çok özel bir danteli yerleştirdim. 

Katların arasına ise su taşı şeklinde mini çiçekleri geçirdim.

Kumaşı kasnağa geçirdim.








İnce bir sıra danteli dilimli kenarlarından kesip, katların arasına diktim. 



En sağdan ilmekli rokoko ile gül işledim.








Yavaş yavaş diğer çiçekleri brezilya nakışı teknikleri işledim. 

Rokoko gül, kır çiçeği, ortanca ...







Elde kalmış bir kaç adet boyutlu nakış yaprakları da bir yerlere iliştirdim.









En tepeye kocaman bir karanfil işledim.   İki yanına ise ortancalar.. 












En sağ ve sol köşedeki boşluklara ise birer minik gğl ve ortanca yerleştirdim.
















Son durumu yukarıdaki gibi oldu..

Aslında renklerle biraz oynamak daha güzel olacaktı. Dantelin ve su taşı şeklindeki çiçeklerin birazcık pembe tonlarında olması çok daha etkileyici bir görsel sağlayacaktı. Beyaz, beyazın üzerinde göstermediği için çok sade oldu.. Bazen renk, kumaş ve tonları bir araya getirmekte çok zorlanıyorum. 

En kıskandığım şey ise renkleri mükemmel kullananlar..

İnanıyorum ben de bir gün yapabileceğim...

Nakışlı pasta keyfi burada sona erdi.


Yeni projede görüşmek üzere...


&&&




Yorumlar

Popüler yayınlar