GÜZEL BİR GÜN....
💜💜💜


 A  very nice day...









Bu güzel bir gün...
Çok güzel bir gün...

Sade ve küçük bir köy evi....tavukları, horozlarıyla...
Göğe uzanan dalları ve rengarenk çiçekleriyle.. 

Sade, safve samim.. 
 Şu an gerçekteyim.. bir zaman sonra bu hayalin içinde...

Bu güzel bir gün...
Çok güzel bir gün..


 CAN BABA'NIN MÜTHİŞ ŞİİRİ VE YENİ TÜRKÜ'NÜN ŞARKISI EŞLİĞİNDE...

Yapraktı

Başka türlü bir şey benim istediğim: 

Ne ağaca benzer, ne de buluta. 

Burası gibi değil gideceğim memleket 
Denizi ayrı deniz, 
Havası ayrı hava.. 

Bir başka yolculuk dalından düşmek yere 
Yaşadığından uzun 

Bir tatlı yolculuk dalından inmek yere 
Ağacın yüksekliğince 
Dalın yüksekliğince rüzgarda 
ve bir yeni ömür 
Vardığın çimen yeşilliğince 

Nerde gördüklerim? 
Nerde o beklediğim 
Rengi başka 
Tadı başka..

Şiiri YENİ TÜRKÜ'den
dinlemek için bas gitsin..

Push it to listen.. 






Nasıl yaptım;


an illustration of sarah summer...



Tanımadığım ve bilmediğim bir sanatçının çizimi bu aslında.. Adı Sarah Summer..  Çok bi dokundu kalbime.. Bu çizime karar verdim..



Tabi çizimler nakışa ne kadar elveriyor, ona karar vermem gerekiyordu. Genelde illustrasyon ya da resimdeki ana temayı, ana hatlarıyla kopyalamaya çalışıyorum. 








Bu resimde öne çıkan çiçekleri 3 boyutlu işlemek önemliydi..

Çiçeklere geçmeden önce yüzeye yapılacak tüm işlemeleri bitirdim. 

Önce evleri sonra ağaç dalları ve yapraklarını en son ise  bahçe duvarlarını işledim.
Çitleri ise en ince takı teli ile yaptım. Takı teline ince bir sıra dmc muline sardım.. Telin baş kısımlarından ise uhu ile yapıştırdım.

Sonra istediğim uzunluklarda kesip yüzey kumaşına ilmeklerle tutturdum.  Dik tellere ise çapraz ilmekler atınca hepsi sabitlenmiş oldu.


















Tavukları ise saten dikişi ile (iplik boyama) tamamladım.

Dikişler uzun ve kısa atmalar şeklinde işlendi.. 

Tabi bu arada sıkıldıkça bol bol 3 boyutlu çiçeklere de zaman ayırdım.

Hep aynı figür ya da desene monoton bir şekilde çalışmak beni bunaltıyor..Bir kısa mola verip, başka bir çiçek ya da tekniğe geçiş yapıyorum. Böylece, ara ara yeni küçük heyecanlar yaratmış oluyorum..😊





   




işte dokuma yapraklarım...  pembe ebruli anchor muline ipliklerle çalıştım. küçük bir daire etrafında hareket eder gibi her bir dokuma yaprağı peşpeşe dizerek işledim. 







burada ise hem dokuma yaprakları, boyutlu çiçekleri ve ilmekli rokoko gülleri bir araya topladım.

rokoko güllerin orta noktalarına ise mor boncuklar dikerek göbekler oluşturdum.








bahçe duvarlarını yaparken kayrak taşı görüntüsü vermek için farklı tonlarda toprak renkleriyle işledim.. masalsı ve çocuksu görüntü oluşması içinse koyu kahve iplikle kontürler diktim..









Duvarları işlemenin en zevkli kısmı ise kapıya çalıştığım teller oldu.. Aslında ahşap görünümlü tahtalar çalışacaktım ama tellerimi çok sevdim.. Duvarın üstüne çıkmış çılgın tavuğu ise biraz şişko şişko işledim.. En sevdiğim hayvanlardan tavuklar.. sorumsuz, özgür, çılgın, soğuk ve de ilgisiz tavırlarına bayılıyorum.. İleri geri gidip duran kafaları, çıkardıkları ninni gibi seslerini seviyorum..




En çok da havaya kalkık popolarını seviyorum..   Gidip, popolarını ısırmak istiyorum. aslında buraya poposu görünen bir tavuk işlemek istedim ama yer yoktu.. eve yakın işlemek de çok detaylı çalışılamayacağı için çok bir şey katmayacaktı..  Belki başka bir projede sadece tavuklar işleyebilirim.















 3 boyutlu yapraklara gelince; hepsini öncelikle ayrı bir mini kasnakta işledim. aşağıdaki gibi..



telle şekilleri oluşturup, hepsini uzun kısa atmalarla doldurdum. 

sonra kumaştan ayırmak için kestim..




Kestikten sonra kenarlarını temizledim.  Kumaş kırıntısı bırakmadım.

Teller çiçeklere rahatlıkla şekil vermemizi sağlıyor..

Aşağıdaki ise  biraz daha büyük halleri...


















































































Projemiz bitti.. 


Köy evi gezintimiz de sona erdi.. 

Şimdilik hoşçakalın...

&&&







Yorumlar

Popüler yayınlar