Baykuş

ŞAŞALOZ BAYKUŞ

Basit dikiş projesi..

CROSS-EYED OWL (an easy sewing project) 









Uzun bir zamandır baykuş illüstrasyonları takip ediyorum ve topluyorum.. 
Baykuş aslında soğuk bir hayvan ama  illustrasyonlar onları o denli sevimli ve şirin hale getirdi ki, sevmemek mümkün değil.. Algıda seçicilik, baykuşlara ilgim gittikçe büyüyor. 

Hemen hemen tüm hediyeliklerde hep bir baykus deseni var. Defter kapağı, çanta, t-shirt baskısı, kumaş deseni, şapka, poşet baskısı, kitap ayracı.. yok yok, sonsuz bir baykuş çeşitlemesi..

Bu popülist modadan geri kalamam dedim ve az buçuk dikiş bilgimle bir mini baykus diktim.. 
Bir süre evde bir yerler durdu sonra bizim minik Ada'nın oyuncağı oldu.. 




Bu minik baykuşu nasıl yaptım?





Önce bir baykuş çizdim... 

Çizerken kenarlarında 0,50 cm dikiş payı bıraktım.. 
Kumaşı da çizime uygun kestim. Aynı anda 2 adet kestim, 1 adet ön, 1 adet arka için. 







Ayrıca 2 adet yuvarlak gözleri için ve göbeği için de elips kestim. Burnuna da 1 adet üçgen parça.. Bunları göz kararı kestim..
Göbeciğini battaniye ilmeği dikişiyle tutturdum.. 











Ön yüzeydeki tüm dikişler bitince sıra ön ve arka yüzeyi birleştirmeye geldi.. 

Kumaşları tersinden çevirip, birbirine diktim. Elde makine dikişi yaptım. 
En altta biraz açıklık bıraktım.. Elyaf doldurabilmek için.. 


Şimdi baykuşu düz  tarafına çeviriyoruz..















Ama biraz da süsledim.. Yeşil minik taşları üstüne yapıştırdım. Aslında belki minik düğmeler dikmek daha iyi olacaktı.   Eğer çocuklar  oynasın diye yapılacaksa üstündeki süs, boncuk, taş gibi aplikasyonların çıkmaması gerekiyor..







İçine elyaf doldurdum, son olarak bıraktığım alttaki o küçük açıklığı da dikerek kapattım. 


Bu şaşaloz baykuş.. çok basit ve kolay bir dikiş projesi oldu..









Vazonun yanında minik Ada'yı bekledi, bir süre.. Sonra Ada'nın oyuncağı oldu.. 


&&&




Yorumlar

Popüler yayınlar