SAKSIDA ÇİÇEKLER

SAKSIDA ÇİÇEKLER - FLOWERS İN POT


APLİKE  & NAKIŞ - APPLİQUE AND EMBROİDERY














Hala uğraşıyorum. aplikeli nakış öğreneceğim diye..
Genelde her konuyu kendi imkanlarımla öğrenmeye çalışıyorum.
Youtube ve bloglar en iyi öğretmenlerim.  Hele youtube.. Çok minnettarım kendilerine.. Her şey var yok yok.. 

Çok zaman istiyor bu işler.. Her bir yeni fikir ya da projemde farklı sorun ve bilmediğim detaylarla karşılaşıyorum.. Daha önceleri aplike yaparken, şimdi çok komik gelecek ama uhu kullanarak yapıştırıyordum kumaşları, ya da güterman ın kumaş yapıştırıcısını kullanıyordum. Tabi bu kez yapıştırdığım kumaş sertleşiyor. Kenar dikişleri yapıyorsam ya da çiçekleri vurgulamak  için dikişler kullanıyorsam, bu kez de iğneyi batırmak için parmaklarım ağrıyordu.  



Her şeyin bir kolayı var günümüzde hem de harika endüstriyel ürünler.. Bayılıyorum teknolojiye ve gelişmekte olan endüstriyel ürünlere.. Bazen internette saatler harcıyorum... Neler oluyor nasıl oluyor diye.. Ama iş çılgın boyutlarda artık.. Nakışçılar da müthiş sebepleniyor olmalı.. 
Bense gelişmeleri takip etmek için, artık kafayı yeme noktasındayım.. 




Son günlerde bu yapışkanlı tela ve benzeri ürünlere sardım.. Bunları araştııryorum. Şu ana kadar tespit edebildiğim yaklaşık 10 çeşit olabildikleri.. Bu konuda daha detaylı bir çalışma yapıp yayınlayacağım.. 



Ben eriyebilen cinsten olanlardan aldım. Eğer yıkamam gereken bir işleme yapıyorsam, bunu kullanıp, geleceğe yönelik önlem olsun istedim.. Aslında yıkasam da yıkamasam da bunu kullanıyorum. 




Şimdi gelelim projenin aşamalarına;





Önce deseni çizdim.. 

Sonra seçtiğim kumaşları  çizime uydurarak kestim. 

Aynı zamanda eriyebilen telayı da aynı şekilde kesip, ütüyle kumaşa yapıştırdım.

hepsi bitince kenar işlemelerini battaniye ilmeği ile yaptım.

Kumaşım ise beyaz keten.. Bu aslında amerikan servis idi. Ama kullanılmıyordu.. 


Boşuna dolap bekleyeceğine, Ada ve Zeynep'e duvar çalışması oldu..












Mavi saksının çiçeklerine uzun rokoko dikişi kullandım. Ortasına bir adet düğme diktim.

Yeşil saksının çiçeğini de aynı şekilde uzun rokoko dikişiyle yaptım. Onun da ortasına daha önce bir düğme dikmiştim. 

Saksılar yukarı uzanan iğne ardı dikişleri ise üstte kalan boşlukları doldurdu.  Çok ince uzun bir çizim ve desen oluşacaktı. Bu dikişler yardım etti..



En alta da birazcık dantel ve renk getirsin diye biraz pembe kurdele diktim.  Beyazın üstünde beyaz iyi durmayacaktı. Ama danteli illa kullanmak isteyince, alta pembe kurdele şart oldu..  Renk getirdi.

En çok düğmeleri seviyorum. Ve düğmelerin nakışa çok ama çok yakıştıklarını düşünüyorum.. 

Aslında çok basit bir nakış&dikiş projesi oldu.. Çerçevelenince Ada ve Zeynep'in odasını süsleyecekler..









Yeşil dalları yeşil kurdeleden kestim. 



































Bu daha başlangıç, denemeye devam...



&&&



Yorumlar

Popüler yayınlar